Deklaracja dostępności
Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 2 w Raciborzu zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej
http://zs2raciborz.szkoly.interklasa.pl/
Data publikacji strony internetowej: 2009-05-04.
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2021-02-26.
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych
Strona Internetowa częściowo spełnia wymagania określone w ustawie:
- zawiera pełne dane kontaktowe oraz dostęp do BIP
- wprowadzono wysoce intuicyjny sposób nawigowania
- wprowadzono deklarację dostępności
Niezgodności:
- filmy nie posiadają napisów dla osób głuchych,
- część plików nie jest dostępna cyfrowo,
- mapy są wyłączone z obowiązku zapewnienia dostępności
- brak mechanizmu powiększania i pomniejszania czcionki
Data sporządzenia deklaracji i metoda oceny dostępności cyfrowej
Oświadczenie sporządzono dnia: 2021-03-03.
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Pani Dominika Rosińska, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 32415636. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.
Informacje na temat procedury odwoławczej
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej lub jakiegoś jej elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Opis dostępności wejścia do budynku
Do głównego wejścia do szkoły prowadzi podjazd dla niepełnosprawnych. Dla osób na wózkach dostępny jest korytarz i pomieszczenia na parterze a także od strony północnej budynku sala gimnastyczna i przylegające pomieszczenia – osobne wejście. Toalety dla osób niepełnosprawnych są dostępne na parterze budynku oraz przy sali gimnastycznej. Wewnątrz budynku nie ma windy. Budynek nie jest dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych ze względu na ilość kondygnacji (przyziemie, parter, 1 piętro, poddasze).
Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych
Na szkolnym parkingu nie ma wyznaczonego miejsca parkingowego dla osób niepełnosprawnych.
Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnie uzasadnionych ograniczeniach
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
Informacje o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online
W szkole nie ma możliwości korzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online.